Kdo jsou naši studenti?
-
Mladí lidé po střední škole i lidé z praxe.
-
Angažují se pro druhé.
-
Pomáhají řešit malé i velké pohromy.
-
Mění sebe i svět kolem sebe.
Podcastové rozhovory se studenty
Vlaďka Maděrová (studentka Sociální a humanitární práce) vyrazila společně s Arcidiecézní charitou Olomouc na Ukrajinu
Julie Tomáštíková (studenka Sociální a humanitární práce) spolupracuje s Komunitou Sant'Egidio v Olomouci
Iveta Pustelníková & Alžběta Zajíčková (studentky Sociální a humanitární práce) se zapojily do pomoci v oblastech zasažených zářijovými povodněmi
Lucie Kuňáková (praxe v Bolívii) a Radka Vybíralová (praxe v Peru)
obě si ve 3. ročníku (Sociální a humanitární práce) pro svou tříměsíční zahraniční praxi vybraly Jižní Ameriku. Česko a Jižní Amerika jsou kulturně odlišné. Jak rozdílná je sociální práce u nás a v Jižní Americe? Jak tam vypadá práce s dětmi a mládeží a jak velká výzva byla mluvit celé 3 měsíce španělsky?
Markéta Štědronská
byla ve 3. ročníku (Sociální práce) na své závěrečné dvouměsíční praxi na Charitě Olomouc v Sociálně aktivizační službě pro rodiny s dětmi. Markéta si na praxi mohla vyzkoušet například vedení schůzek s klienty a její prozatímní pracovní kolektiv jí byl po celou dobu praxe velkou podporou. Co si z praxe odnesla? A je práce s rodinami a s dětmi něco, v čem se našla?
Iva Kaštovská (praxe na Maltě)
se ve 3. ročníku Sociální práce rozhodla vyrazit na svou dvouměsíční praxi do zahraniční, a to konkrétně na Maltu, kde pracovala v organizaci Migrants Commisions. Jak vypadá sociální práce s migranty a liší se to nějak od ČR?
Petr Smažil
ve 3. ročníku (Sociální práce) si pro svou dvouměsíční praxi vybral organizaci Společnost Mana o.p.s., kde pracoval s klienty s duševním onemocněním. Kdy je při práci s duševně nemocnými užitečný sociální pracovník? A jaké zkušenosti přinesla praxe právě Petrovi?
Sandra Sontagová (praxe ve Velké Británii)
strávila ve třetím ročníku (Sociální a humanitární práce) 3 měsíce na praxi ve Velké Británii v organizaci Church Farm. Sandra si vybrala organizaci, která je tzv. sociální farmou. Co si pod tím představit a jak může farmářské prostředí sloužit jako terapie?
Tereza Röslerová (studentka 1. ročníku Sociální a humanitární práce) & Joel Blowers (student 2. ročníku Sociální a humanitární práce)
odpovídají na otázky ohledně studia na naší škole: Co vás čeká při studiu Sociální a humanitární práce na Caritas? Co můžete čekat od přijímaček a jak se na ně připravit? Co znamenají pojmy "modulová výuka" a "zátěžový výcvik" a jaké benefity studentům přináší? A jak se bydlí na koleji Caritas?
Kristýna Bzowská (studentka 1. ročníku Sociální práce) & Tereza Plšková (studentka 2. ročníku Sociální práce)
odpovídají na otázky ohledně studia na naší škole: Jak probíhá studium Sociální práce na Caritas? Co můžete čekat od přijímaček a jak se na ně připravit? A jak funguje souběžné bakalářské studium na CMTF UP?
Martin Vajďák (praxe v USA)
strávil svou dvouměsíční praxi ve 3. ročníku Sociální práce ve Spojených státech amerických. V Kentucky se věnoval především umírajícím klientům – poznal, jak vypadá sociální práce například v místní nemocnici, v hospici nebo v tzn. pohřebním domě. Co Martinovi tato praxe přinesla? Jaké to je stát v podstatě 2 měsíce po boku umírajícím? Kam ho tato zkušenost posunula?
Nikola Lipenská & Hana Rybová (praxe na Zanzibaru)
si pro svou tříměsíční praxi ve 3. ročníku Sociální a humanitární práce vybraly organizaci Perspective Development Skills na Zanzibaru. Jak vypadá sociální práce na Zanzibaru? Čeho všeho byly holky součástí a jak rychle si zvykly na místní podmínky? Co jim celá zkušenost přinesla? A jak to vypadá, když je cílová organizace a země tak trochu last minute rozhodnutí?
Kristina Kachníková (praxe v Nízkoprahovém denním centru pro lidi bez domova na Charitě Olomouc)
si pro svou dvouměsíční praxi ve 3. ročníku Sociální práce vybrala Nízkoprahové denní centrum pro lidi bez domova na Charitě Olomouc. Co ji motivovalo k výběru zrovna tohoto pracoviště? Co se během praxe naučila a jak se vyrovnávala s náročnými situacemi, kterým během praxe čelila?
Martina Petrůjová (praxe na Slovensku)
si pro svou tříměsíční praxi ve 3. ročníku Sociální a humanitární práce vybrala 2 organizace na Slovensku - Človeka v ohrození a Gréckokatolíckou rómskou misii. Jak vypadá život v romské osadě? A jak se dá propojit sociální práce s misií? Proč si Marťa vybrala právě tyto organizace a jak ji to ovlivnilo v rozhodování o budoucím uplatnění?
Věra Zukalová (studentka Sociální práce v kombinované/dálkové formě studia)
je studentka kombinované (dálkové) formy studia Sociální práce. Jak dálkové studium probíhá? Kolik času tráví ve škole? Věra se kromě práce a studia věnuje i dobrovolnictví – vede spolek Dobré místo pro život, což je organizace dobrovolníků, kteří svůj volný čas věnuji sociálně znevýhodněným skupinám v Olomouci. Proč spolek vznikl a jaký smysl v této práci vidí právě Věra?
Sabina Lišková & Pavel Láník (studenti Sociální práce, zkušenost s pomocí ukrajinských uprchlíkům na Charitě v Olomouci a na KACPU – Krajském asistenčním centru pomoci Ukrajině)
Videospoty se studenty