Vedení školy se ve dnech 19.–21. března 2025 zúčastnilo pracovní návštěvy na Univerzitě v Maastrichtu, která je známá svým inovativním přístupem k výuce metodou PBL (Problem-Based Learning). Cílem návštěvy bylo získat inspiraci pro další rozvoj výuky na naší škole a zjistit, jak tuto metodu efektivně implementovat v rámci nové akreditace našich programů.
Metoda PBL (výuka založená na řešení problémů) je moderní způsob vzdělávání, který klade důraz na aktivní zapojení studentů. Studenti pracují v malých skupinách, řeší konkrétní problémy a učí se samostatně vyhledávat informace. Tento přístup podporuje kritické myšlení, spolupráci a schopnost aplikovat znalosti v praxi.
Během návštěvy měli zástupci naší školy příležitost:
-
Zúčastnit se tutoriálů: Pozorovali semináře k PBL zaměřené přímo na studenty.
-
Diskutovat s odborníky: Setkali se se Sjoerd Claessens, proděkanem na Právnické fakultě, praktické otázky konzultovali s Nicole Kornet a Carolina Cicati a probírali potenciální rizika této metody s Cathérine de Rijdt.
-
Sdílet zkušenosti: Získali cenné informace o možnostech a výzvách spojených s implementací metody PBL v našich podmínkách.
Naše škola už má zkušenosti s podobnými modely z univerzit v Yorku (UK) a Aalborgu (DK). Návštěva Maastrichtu nám umožnila porovnat různé přístupy k metodě PBL a získat nové podněty pro její zavedení na celoškolní úrovni. Díky této návštěvě máme jasnější představu o tom, jak ji efektivně začlenit v našich programech.