CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc

Vzdělávací středisko

U017  Efektivní práce s motivací a posílení žádoucích změn u žáků a studentů

typ semináře akreditace výuka lektor
DVPP MSMT-673/2023-4-15
8 hod. Mgr. Lenka Tkadlčíková
 
cílová skupina

učitelé 1. a 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU, učitelé ZUŠ a SUŠ, učitelé - vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, pedagogové volného času, vychovatelé školských zařízení, učitel - metodik prevence, výchovní poradci, psychologové, učitelé speciálních škol, učitelé vyšších odborných škol
 

stručná anotace

Seminář je určen pro pracovníky ve školství, kteří potřebují pracovat s motivací žáků a studentů a pomáhat jim zvládat nároky na ně kladené díky posílení vnitřní motivace. Obsahem kurzu jsou principy práce s motivací, porozumění jednotlivým fázím procesu změny a nácvik jednoduchých strategií, jak být užitečný pro studující, kteří motivaci hledají. Součástí je i seznámení se s premisami, východisky a technikami na řešení zaměřeného přístupu a jejich propojení s motivací a procesem změny. Účastníci si vyzkouší vedení motivačního rozhovoru s cílem ovlivnit motivaci v pozitivním směru a zaměřit se na porozumění vnitřním motivačním silám žáka a studenta, spoluvytváření změny, práci se zdroji a podporu jeho vlastních schopností. Seminář představí způsoby, jak procházet emocionálními fázemi k nalezení motivace.

získané dovednosti a znalosti

Absolvent
- se bude orientovat v teorii motivačních rozhovorů a bude mít znalosti z oblasti práce s motivací.
- se bude orientovat v základních východiscích, pilířích a metodách práce v na řešení zaměřeném přístupu.
- porozumí základním principům motivačních rozhovorů a práci s motivací.
- bude ovládat základní postupy motivačních rozhovorů.
- bude schopen v praxi pracovat s vnitřní motivací k nastartování změny u studujících.
- dokáže rozpoznat a rozvíjet vnitřní i vnější zdroje žáků a studentů.
- dokáže vyhodnocovat úroveň motivace, zacyklení v problému a využít je pro další rozvoj
- dokáže pracovat se schématem změny a uplatňovat jeho principy ve prospěch žáků a studentů.