U012 Dítě jako svědek a oběť domácího násilí
typ semináře | akreditace | výuka | lektor |
---|---|---|---|
DVPP | MSMT-21072/2022-4-627 |
8 hod. | PhDr. Eva Klimentová, Ph.D. |
cílová skupina | |||
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU, učitelé ZUŠ a SUŠ, učitelé - vedoucí školních, zájmových kroužků a klubů, pedagogové volného času, vychovatelé školských zařízení, učitel - metodik prevence, výchovní poradci, školní psychologové | |||
stručná anotace | |||
Cílem kurzu je navázat na základní vědomosti frekventantů kurzu – pedagogických pracovníků - o problematice domácího násilí a syndromu týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte, upevnit je a doplnit. Kurz představuje problematiku domácího násilí zasahujícího do života dítěte, které se tak ocitá v roli svědka či dokonce oběti domácího násilí. Domácí násilí v jakékoli formě má devastující vliv na saturaci potřeby bezpečí a smysluplného světa, které patří mezi základní psychické potřeby dětského věku. Rozbití životních jistot má potom negativní dopad na zdravý psychický, emoční a morální vývoj dítěte. Kurz nabízí účastníkům nezbytné informace a nástroje, jak rozpoznat příznaky domácího násilí a jak s dětmi o možném domácím násilí hovořit tak, aby bylo v případě potřeby možné ho neprodleně řešit. Je nezbytné, aby v situaci, kdy se dítě s výskytem domácího násilí v rodině svěří, dokázal pedagogický pracovník v součinnosti s dalšími subjekty efektivně reagovat. Kurz rozvíjí kompetence frekventantů v efektivní detekci příznaků domácího násilí (s vazbou na syndrom CAN - zejména ve formě psychického týrání), v rozpoznávání jeho charakteristik, v projektování možností řešení domácího násilí v rodině dítěte. Kompetence pedagogických pracovníků jsou v průběhu kurzu rozvíjeny ve vztahu k pomoci jednak ohroženému dítěti, jednak jeho rodině. | |||
získané dovednosti a znalosti | |||
Po absolvování kurzu bude účastník znát:
Po absolvování kurzu by měl účastník umět:
|