261 Sebezkušenostní výcvik pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách
typ semináře | akreditace | výuka | lektor |
---|---|---|---|
Terapeutické dovednosti | A2023/0885-SP/PC/VP |
136 hod. | PhDr. Marie Marečková, Ph.D. Mgr. Jan Soldán |
cílová skupina | |||
Pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci, vedoucí pracovníci sociálních služeb. | |||
stručná anotace | |||
Výcvik je zaměřen na seberozvoj sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. Hlavním cílem výcviku je pomoci těmto pomáhajícím pracovníkům prohloubit sebepoznání v některých základních oblastech jejich osobnostní struktury (motivace, postoje, hodnoty, předpoklady, osobnostní rysy, osobní a profesní hranice, komunikační kompetence a slabiny, ad.), včetně porozumění vlivům, které je formovaly. Koncept výcviku je postaven na předpokladu, že tyto rysy a tendence se v procesu profesionální pomoci nevyhnutelně promítají, a ovlivňují vztah mezi pomáhajícím pracovníkem a klientem; zároveň jsou-li pracovníkem dostatečně reflektovány (a v rámci možností kontrolovány), zvyšuje se významně šance na efektivitu pomáhajícího procesu. Sebezkušenost je v rámci výcviku je zprostředkovávána formou individuálních sebezkušenostních technik, s důrazem na bezpečí, přičemž účast i následné sdílení výstupů před skupinou je zásadně fakultativní a nepodléhá interpretaci ani hodnocení. Současně je kladen důraz na zasazení do kontextu podmínek pomáhající práce v ČR (mj. otázky odborných hranic, práce v týmu a pracovních rolí, rizika syndromu vyhoření, ad.). Výcvik je rozdělen na 4 bloky sdružujícími související témata, s dostatečným prostorem pro integraci poznatků a jejich vztažení na specifickou oblast práce účastníků výcviku, intervizi i plánování a vyhodnocování dalších kroků v profesním seberozvoji. | |||
získané dovednosti a znalosti | |||
|