Seminář se zabývá možnostmi naplnění povinnosti poskytovatele vytvořit mechanismus umožňující efektivní výměnu informací mezi ním a zájemcem o službu, který zajistí:
1. aby zájemce věděl, jaké služby je zařízení schopno poskytnout a zda je chce využít,
2. aby poskytovatel uplatnil právo a povinnost posoudit, zda zájemce patří do jeho cílové skupiny a zda mu nabízené služby budou postačovat.
Tedy mechanismu umožňujícího oběma stranám získat informace, které jim umožní kvalifikovaně se rozhodnout, zda uzavřít smlouvu o poskytnutí služby.
Obsahem první části bude seznámení s povinnostmi poskytovatele vyplývajícími z právní úpravy procesu jednání se zájemcem, možnými způsoby vymezení rozsahu informací, které jsou pro něj potřebné k rozhodnutí, zda službu využije, definování postupu jejich efektivního předání, zásad a metod směřujících k identifikaci potřeb zájemce, vymezení možností způsobu jejich dosažení prostřednictvím služby a zpracování vnitřního pravidla pro postup odmítnutí zájemce.
Druhá část bude věnována seznámení s povinnostmi poskytovatele vyplývajícími z právní úpravy procesu uzavírání smlouvy a jejího obsahu, nástinu efektivního postupu při uzavírání smlouvy, při odmítnutí jejího uzavření a seznámení s nejčastějšími nedostatky poskytovatelů v této oblasti.
Cílem je rozumět významu pravidel upravujících proces jednání se zájemcem a uzavírání smlouvy a získat představu o jejich formální a obsahové stránce a kompetence umožňující jejich aplikaci. |