CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc

Vzdělávací středisko

087  Jednání se zájemcem o sociální službu, smlouva o poskytnutí sociální služby

typ semináře akreditace výuka lektor
Kvalita v sociální práci A2023/1262-SP/VP
8 hod. PaedDr. Petr Matuška, Ph.D.
 
cílová skupina

Pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci.

stručná anotace

Seminář se zabývá možnostmi naplnění povinnosti poskytovatele vytvořit mechanismus umožňující efektivní výměnu informací mezi ním a zájemcem o službu, který zajistí:
1. aby zájemce věděl, jaké služby je zařízení schopno poskytnout a zda je chce využít,
2. aby poskytovatel uplatnil právo a povinnost posoudit, zda zájemce patří do jeho cílové skupiny a zda mu nabízené služby budou postačovat.
Tedy mechanismu umožňujícího oběma stranám získat informace, které jim umožní kvalifikovaně se rozhodnout, zda uzavřít smlouvu o poskytnutí služby.
Obsahem první části bude seznámení s povinnostmi poskytovatele vyplývajícími z právní úpravy procesu jednání se zájemcem, možnými způsoby vymezení rozsahu informací, které jsou pro něj potřebné k rozhodnutí, zda službu využije, definování postupu jejich efektivního předání, zásad a metod směřujících k identifikaci potřeb zájemce, vymezení možností způsobu jejich dosažení prostřednictvím služby a zpracování vnitřního pravidla pro postup odmítnutí zájemce.
Druhá část bude věnována seznámení s povinnostmi poskytovatele vyplývajícími z právní úpravy procesu uzavírání smlouvy a jejího obsahu, nástinu efektivního postupu při uzavírání smlouvy, při odmítnutí jejího uzavření a seznámení s nejčastějšími nedostatky poskytovatelů v této oblasti.
Cílem je rozumět významu pravidel upravujících proces jednání se zájemcem a uzavírání smlouvy a získat představu o jejich formální a obsahové stránce a kompetence umožňující jejich aplikaci.

získané dovednosti a znalosti
 

  • Účastník získá informace o významu a možnostech vedení jednání se zájemcem o službu jako mechanismu umožňujícího efektivní výměnu informací mezi zájemcem o službu a poskytovatelem, o závažnosti jeho výstupů umožňujících oběma smluvním stranám kvalifikovaně se rozhodnout a uzavřít či neuzavřít smlouvu o poskytnutí služby zohledňující možnosti, schopnosti, přání a osobní cíle zájemce.