CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc

Vzdělávací středisko

005  Individuální plánování sociální služby

typ semináře akreditace výuka lektor
Kvalita v sociální práci A2023/0189-SP/PC/VP
8 hod. Mgr. Martin Bednář, Ph.D.
PaedDr. Petr Matuška, Ph.D.
Mgr. Miloslava Šotolová
 
cílová skupina

Pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci a vedoucí pracovníci sociálních služeb.

stručná anotace

Tento seminář se zabývá možnostmi naplňování povinnosti poskytovatele plánovat a přehodnocovat spolu s uživatelem průběh poskytování sociální služby. Pomůže účastníkům odpovědět na otázku, jak službu pro jednotlivé uživatele užitečně a kvalitně plánovat. Obsahem semináře bude vymezení právního rámce této povinnosti poskytovatele, objasnění jejího přesahu do problematiky jednání se zájemcem o službu, uzavírání smlouvy o poskytnutí sociální služby, vedení dokumentace o poskytování služby, návaznosti služby na další dostupné zdroje, personálního a organizačního zajištění služby a zvyšování její kvality. Stěžejní část semináře tvoří představení technik zjišťování potřeb, osobních cílů a dojednávání podpory u komunikujících a nekomunikujících uživatelů. Účastníci se seznámí se zásadami individuálního plánování a přehodnocování průběhu sociální služby, styly individuálních plánů, strukturou vnitřního pravidla upravujícího způsob plánování a přehodnocování služby a optimálním vedením dokumentace o průběhu poskytování služby. Cílem semináře je, aby účastníci porozuměli významu individuálního plánování a přehodnocování průběhu poskytování sociální služby, nezbytnosti vedení písemných záznamů o průběhu jejího poskytování a seznámili se s technikami, které mohou při identifikaci potřeb či osobních cílů uživatelů využít. Přínosem semináře pro účastníky, poskytovatele a jejich uživatele je zvýšení kompetencí v problematice individuálního plánování a přehodnocování služby, které umožní odborné a bezpečné poskytování sociální služby.

Doporučení účastníkům: vzít s sebou na seminář anonymizované individuální plány konkrétních uživatelů služby.

získané dovednosti a znalosti

Účastník dokáže interpretovat povinnosti poskytovatele v oblasti plánování a přehodnocování průběhu poskytování sociální služby, rozumí provázanosti tohoto procesu s dalšími povinnostmi poskytovatele vyplývajícími ze zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách a kritérií standardů kvality sociálních služeb. Je schopen využít získané znalosti a) při plánování a přehodnocování služby s uživatelem a b) při vytváření vnitřních pravidel služby upravujících tuto problematiku.