173 Efektivní mentoring v praxi sociálních služeb
typ semináře | akreditace | výuka | lektor |
---|---|---|---|
Ekonomické a organizační dovednosti | A2021/0724-SP/VP |
16 hod. | Mgr. Štěpán Žáček |
cílová skupina | |||
Sociální pracovníci, vedoucí pracovníci sociáních služeb. | |||
stručná anotace | |||
Seminář se zaměřuje na rozvoj specifických znalostí a dovedností sociálních pracovníků, kteří působí v roli mentorů – průvodců nových nebo stážujících pracovníků, anebo studentů vykonávajících odbornou praxi. Sociální služby často přijímají na přechodnou dobu studentky či pracovníky z jiných organizací. Mentor, který má tyto nově příchozí na starost, musí být nejen odborníkem ve své profesi, ale také dobrým pedagogem, který vzdělává, manažerem, který plánuje, a především vyzrálou osobností, která předává profesní kulturu, hodnoty a postoje k profesi. To klade na osobu mentora zvýšené požadavky, přičemž efektivní zvládnutí této role určuje úspěšnost zapracování nového kolegy či praktikanta, ale také pracovní a osobní pohodu samotného mentora. Účast v kurzu přispívá k zvládnutí mentorské role, rozvoji potřebných kompetencí s důrazem na oblast měkkých dovedností a didaktických postupů, dále reflexi dosavadních mentorských zkušeností a sebepoznání svých profesních postojů a hodnot. Kurz probíhá formou přednášek, interaktivních cvičení a sebezkušenostních aktivit. | |||
získané dovednosti a znalosti | |||
1. Schopnost naplánovat aktivity Vyjednání průběhu mentoringu s ohledem na potřeby a požadavky zainteresovaných subjektů, stanovení a formulace cílů a vytýčení prostředků pro jejich dosažení. Předpokladem je znalost mentoringu jako specifického procesu, jeho zarámování v kontextu sociální práce a prostředí sociálních služeb. 2. Schopnost reflektovat průběh aktivity Orientovat se v jednotlivých fázích mentoringu, reagovat v případě problémových situací a zhodnotit jeho průběh s ohledem na předem stanovené cíle. Předpokladem je schopnost efektivně komunikovat s účastníky a řídit tento proces. |