113 Koučink v praxi manažera sociálních služeb a sociální práce
typ semináře | akreditace | výuka | lektor |
---|---|---|---|
Komunikační a řídící dovednosti | A2020/0825-SP/VP |
16 hod. | Mgr. Milena Rosová |
cílová skupina | |||
Sociální pracovníci, vedoucí pracovníci sociálních služeb. | |||
stručná anotace | |||
Seminář je zaměřen na rozvoj schopnosti manažerů pracujících v oblasti sociálních služeb a sociální práce užívat metody koučování jako prostředku vedení a rozvoje spolupracovníků. Seznamuje účastníky se základy koučovacího přístupu – vede k uvědomění si rozdílů mezi koučováním a jinými způsoby vedení spolupracovníků (např. mentorování). Seznamuje s praktickým použitím koučovacího rozhovoru, jeho zásadami – účastníci procházejí výcvikem v jeho vedení. Dále seznamuje se základními nástroji koučování, učí jejich vhodnou volbu a uplatnění. Účastníci jsou vedeni k uvědomování si spojitostí s dalšími nástroji vedení a rozvoje pracovníků (např. hodnocením). Seminář rozvíjí u účastníků schopnost sebereflexe v oblasti vedení a ovlivňování podřízených, vede k pochopení významu práce s vlastní motivací spolupracovníka, ukazuje možnosti i limity koučování. | |||
získané dovednosti a znalosti | |||
• účastník umí rozlišovat volné použití koučovacího přístupu od koučování jako takového • účastník je schopen vést koučovací dialog s přihlédnutím ke specifikům pracovníků v sociálních službách a v sociální práci • účastník zná a umí ve vhodných situacích použít jednotlivé nástroje koučování - uvědomuje si jejich přínos i limity • účastník umí pracovat s prioritami, stanovovat a rozpracovat cíle - stanovit rozsah a obsah koučování, sjednat svolení koučovaného k použití dané metody • účastník umí koučovaného pracovníka vhodně podporovat, rozlišuje mezi podporou a kontrolou a umí obojí vhodně používat • účastník umí užít koučovací přístup k podpoře motivace pracovníků v sociálních službách a sociální práci - v rovině rozpoznávání a upevňování vnitřních motivátorů, budování profesionálního vztahu ke klientovi, hledání zdrojů sebeaktualizace • účastník využívá metod koučování při zvládání změn a krizí doprovázejících práci v sociální sféře - zejména při práci s ambivalencemi a přerámcováním krizí • účastník umí reflektovat své vlastní schopnosti koučovacího přístupu |