CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc

Vzdělávací středisko

272  Vytváření pozitivního obrazu organizace prostřednictvím médií a úloha pracovníků při krizové komunikaci

typ semináře akreditace výuka lektor
Komunikační a řídící dovednosti A2022/0021-SP/VP
8 hod. Mgr. Jitka Dolejšová
 
cílová skupina

Sociální pracovníci, vedoucí pracovníci v sociálních službách.

stručná anotace

Komunikace s médii není záležitostí pouze vrcholových manažerů a PR specialistů. Orientace v mediální problematice by měla být jednou z kompetencí sociálních pracovníků a zejména vedoucích pracovníků, v jejichž zájmu je vytvářet pozitivní obraz své instituce směrem k veřejnosti, hájit práva svých klientů a předcházet jejich stigmatizaci v očích veřejnosti. Řada problémů vzniká špatnou či žádnou komunikací nebo nedorozuměním. Klient sociálního zařízení, případně jeho příbuzný, který se domnívá, že mu nebyly poskytnuty pravdivé informace, nebo že mu jsou některé skutečnosti záměrně utajeny, se může v krajním případě obrátit na média a domáhat se takto svých práv. Nedostatek komunikace či nevhodná prezentace postupů práce sociálního pracovníka může vést ke snižování prestiže profese sociální práce. Spekulace šířící se na veřejnosti pak může negativním způsobem ovlivnit chod zařízení. Poskytování pravdivých a včasných informací veřejnosti by mělo být naprostou samozřejmostí, a to i v případě, že došlo v instituci k problémové události. Cílem semináře je podat sociálním pracovníkům a vedoucím pracovníkům informace k právnímu rámci poskytování informací veřejnosti, seznámit je se základy proaktivní mediální komunikace, s principy vytváření pozitivního obrazu instituce a na konkrétních příkladech a modelových situacích vysvětlit zásady správné krizové komunikace.

získané dovednosti a znalosti
  • Účastník zná základní principy ovlivňování veřejného mínění prostřednictvím médií
  • Účastník se orientuje v právním rámci poskytování informací veřejnosti
  • Účastník chápe rozdíl mezi proaktivní a krizovou komunikací
  • Účastník zná základní formy a prostředky komunikace s veřejností prostřednictvím médii a jejich využití v praxi
  • Účastník si osvojil základní zásady komunikace s médii
  • Účastník si upevnil získané vědomosti a dovednosti na modelových situacích